xplorerlife.rs koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.rs slažete se s korišćenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korišćenja web stranica xplorerlife.rs kliknite na gumb "Razumem".
Razumem

Augmented reality - cilj razvoja i postojanja

07. januar 2019. 09.21.18 CET

Augmented reality, odnosno za proširenu stvarnost, mnogi su čuli prvi put kad je krenula ludnica s aplikacijom Pokemon Go. Sećaš se onda kada su ljudi, kao muve bez glave, hodali ili trčali gradom, buljeći u smartphone i tražeći Pokemone? Upravo je Pokemon Go najbolji prikaz proširene stvarnosti, gde je sve ono što vidimo bilo prošireno dodatnim sadržajem.


Šta je uopšte cilj razvoja proširene stvarnosti? Osim što se augmented reality koristi za nove dimenzije beskrajne zabave u kojoj najviše uživaju klinci, AR bi mogla dovesti do znatnog napredovanja normalnog života svih nas. Ili ukratko rečeno: AR će razbiti granice trenutnog doživljaja ekrana naših pametnih telefona i svih ekrana pred kojima provodimo toliko vremena. Cilj je povezati još dublje interkonekciju među ljudima, ali i omogućiti svima nama bolju konekciju sa stvarnim svetom. Razvoj proširene stvarnosti sve je brži, a u pređenju s virtualnom realnošću, nudi puno više mogućnosti i ima perspektivniju budućnost u pogledu daljnjeg razvoja.


Ranije smo pisali o mogućnostima upotrebe proširene stvarnosti. Pojasnili smo kako se AR može koristiti u turizmu, gde možeš dobiti bolji uvid u smeštaj koji želiš da rezervišeš ili gde možeš potpuno da istražiš destinaciju koju želiš da posetiš. Ili bi AR mogli koristiti za spašavanje života, doslovno. Hirurzi bi tako, uz AR, mogli za vreme operacije da imaju potpuni uvid u ultrazvuk organa pacijenta kojeg operišu.


S proširenom stvarnosti zaista možemo dobiti jako puno toga. I ono prema čemu teži AR je bolje digitalno iskustvo za svakog korisnika. Počevši od toga da naši video pozivi mogu postati više stvarni do toga da su mape na našim pametnim telefonima interaktivnije. Konačno, idemo prema tome da iskustvo na našem smartphoneu reflektuje interakcije u stvarnom svetu.