xplorerlife.rs koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.rs slažete se s korišćenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korišćenja web stranica xplorerlife.rs kliknite na gumb "Razumem".
Razumem

Kao što mu ime sugeriše, motor srednjeg pogona je postavljen blizu centra e-bicikla, što je već njegova prva prednost u odnosu na motor sa zadnjim glavčinom. Centralni položaj motora znači da on ravnomerno raspoređuje težinu između prednjih i zadnjih točkova. U poređenju sa zadnjim motorom sa glavčinom, upravljanje i dinamika vožnje su mnogo „prirodniji“ i uravnoteženiji. Tokom skokova i vožnje preko stepenica, na primer, nema opterećenja na zadnjem točku.


Motor se nalazi na radilici iza donjeg nosača, zbog čega se često naziva motor donjeg nosača. Motor sa srednjim pogonom zahteva poseban okvir koji prihvata ceo blok motora.


PREDNOSTI SREDNJEG POGONSKOG MOTORA


Njegovo pozicioniranje u blizini ručke osigurava optimalnu raspodelu težine i nisko težište, čineći rukovanje biciklom agilnijim.


Motor srednjeg pogona brzo reaguje na promenu ponašanja u vožnji. Razlog za to je sistem senzora motora srednjeg pogona, koji se nalazi tačno na ručki. Ako vozač jače okreće pedale, motor srednjeg pogona odmah reaguje.


Ima fleksibilan izbor zupčanika: i zupčanici prenosa i zupčanici glavčine su mogući sa motorom srednjeg pogona. Blizina motora i baterije omogućava kratke kablove.


Motor sa srednjim pogonom je definitivno svestraniji među motorima za e-bicikle. Njegove karakteristike čine ga pogodnim i za e-mountain bicikle i za e-treking bicikle.



E-BICIKLI SA CENTRALNIM POGONOM MOTORA


Većina e-MTB-a je opremljena motorima sa srednjim pogonom. Zahvaljujući snažnom pogonu, superiornoj senzorskoj tehnologiji i bez dosadne pozadinske buke, ovi motori su prilično impresivni i odličan izbor za većinu vozača.


MOTOR SA ZADNJOM GLAVČINOM: ZA OSEĆAJ SPORTSKE VOŽNJE


Motor zadnje glavčine se nalazi na zadnjem točku bicikla. Ovde takođe funkcionišu njegove snage. Bicikl se oseća kao da ga guraju otpozadi, dajući mu sportski osećaj. Motor zadnje glavčine koristi prenos sa tri lančanika, koji pruža širok spektar prenosnih odnosa.


PREDNOSTI MOTORA SA ZADNJOM GLAVČINOM


Za razliku od motora sa srednjim pogonom, motor sa zadnjom glavčinom ublažava napetost lanca i tako uzrokuje manje habanje. Motori zadnje glavčine su veoma tihi.


SAVRŠENA VOŽNJA ZA RAVAN TEREN


Pogoni zadnje glavčine se uglavnom koriste na ravnim do valovitim i blago brdovitim terenima. Ovo je mesto gde motor zadnje glavčine oslobađa svoj puni potencijal i gde obezbeđuje snažan pogon - dovoljan za transport tereta. Velika težina motora zadnje glavčine takođe negativno utiče na performanse motocikla na terenu.


IZBOR PRAVOG MOTORA ZA E-BICIKL


Verovatno se pitate koji motor je najbolji za vaše potrebe. Sve zavisi od vašeg stila vožnje. Sa motorom srednjeg pogona, možete se voziti van puta, a iskustvo vožnje je najbliže onom na biciklu bez pomoći. Da li koristite bicikl uglavnom u urbanim sredinama ili na ravnim delovima puta i da li uživate u sportskom osećaju vožnje? Tada bi zadnji motor mogao biti bolji izbor za vas. Još jedna prednost je koliko su tihi.


Motori prednjih točkova se danas retko koriste. Dodatna težina na prednjoj strani može stvoriti probleme pri rukovanju i učiniti da se bicikl osjeća sporije.