xplorerlife.rs koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.rs slažete se s korišćenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korišćenja web stranica xplorerlife.rs kliknite na gumb "Razumem".
Razumem

Prazna baterija usred nedođije je verovatno prva na spisku stvari koje ne biste želeli da iskusite dok vozite e-bicikl. Ako je za utehu, to nije isto kao kad ostanete bez benzina: i dalje imate upotrebljiv (mada težak) bicikl koji će vas odvesti kući, ali teško da ćete se zabavljati.  Evo naših saveta kako da obezbedite dovoljno energije da biste stigli tamo gde ste pošli.


Realno procenite udaljenost


Postoje brojni modeli e-bicikala, sa različitim motorima i baterijama. Koji god e-bicikl da imate, proizvođač je verovatno naveo opseg kretanja.


Ovim brojevima ne verujte previše.


Nije baš da nisu istiniti, već proizvođač navodi podatke za najbolji mogući scenario. Ako navodi da vaš bicikl može da pređe oko 100km, on to verovatno i može: na potpuno ravnom terenu, u režimu minimalne asistencije, sa vozačem od 50kg, po toplom i mirnom vremenu.


Ako naiđete na brda, ili hladnoću, ili ste normalno građeni, sve ove stvari će uticati na domet vašeg bicikla. Dakle, ako raspakujete e-bicikl i odmah krenete u avanturu od 100km, vodeći se izjavom proizvođača, sve su šanse da će vožnja trajati mnogo kraće.


Najbolji način da steknete pravu sliku o o dometu vašeg bicikla je da isprobate različite načine vožnje i vidite koliko će baterija izdržati. Na taj način ćete najbolje uvideti koliko će trajati napajanje, pa ćete moći prema tome da planirate duže vožnje.


Uvek dopunjavajte bateriju


Ovo je toliko očigledno da nema potrebe ni da se kaže: kada god je vaš bicikl tamo gde je i punjač, dopunite bateriju, izvesno je da ćete moći da se vozite i nedelju dana bez dopunjavanja, ali ako iznenada odlučite da produžite putovanje, a niste dopunjavali bateriju čitavih nedelju dana, moguće je da ostanete bez napajanja. Bolje je sprečiti nego lečiti.


Držite oči na nivou baterije i dopunjavajte je pre nego što to bude neophodno.


Samo polako


Niži režimi asistencije na biciklu, prirodno podrazumevaju da ćete moći da se vozite duže na jednom punjenju baterije. Verovatno nećete moći da vozite brzo, posebno ako je teren brdovit.  Ako prihvatite tu činjenicu i isplanirate malo više vremena za vožnju, značajno ćete povećati domet. Težite najnižem režimu asistencije kada god je to moguće. Čak možete u potpunosti da isključite režim asistencije, ako se kotrljate po ravnom terenu ili nizbrdo. Više režime asistencije sačuvajte za trenutke kada će vam zaista biti potrebni.


Nosite punjač sa sobom (ili kupite) rezervni


Ako pre polaska u torbu ubacite punjač, moći ćete manje-više da se vozite beskonačno. Većina kafića neće imati ništa protiv da priključite bateriju na dopunjavanje, dok uživate u kafi i kolaču, a punjači nisu baš nešto previše teški.


Druga mogućnost, ako e-bicikl uglavnom koristite da stignete s jednog mesta na drugo (kuća posao je očigledan primer), onda nabavite još jedan punjač i svaki držite na tom mestu, tako da uvek možete da dopunite bicikl kada je to potrebno.


Birajte ravnije rute


Ništa ne ugrožava život baterije e-bicikla kao uspon uz veliko brdo. Izvesno je da ćete morati da podignete nivo asistencije za jedan ili dva stepena, što više crpi bateriju. Ako imate izbor između kraće brdovite rute i duže ravnije, videćete da ravnija trasa crpi manje energije, čak i kada je duža.


Šta ako se baterija isprazni?


Pa, prva i verovatno najjednostavnija mogućnost je da nastavite put na sopstveni pogon. Pod pretpostavkom da cilj nije daleko i da ne morate da se penjete na vrh velikog brda, ovo neće biti previše naporno. Možda sami sebe iznenadite!


Ukoliko to nije moguće, moraćete da razmotrite druge mogućnosti. Možete li da se odvezete do neke stanice? Da li postoji mesto gde možete da zaključate bicikl i pokupite ga kasnije? Da li vaš bicikl može da stane u taksi? Imate li nekoga ko može da dođe po vas? E-bicikli su obično poprilično veliki i teški, pa ako možete da izvadite bateriju i ponesete je sa sobom na punjenje, vratite se kasnije po bicikl, to će vam uštedeti mnogo preznojavanja i dahtanja (i rasklapanja) dok pokušavate da ugurate bicikl u kola.


Zašto većina e-bicikala nema regenerativno kočenje?


U teoriji postoji ideja da e-bicikli pune bateriju prilikom vožnje nizbrdo: dobili biste malo energije koja će vam produžiti vožnju. Međutim, u praksi, to baš nije tako. Regenerativni sistemi su podesni samo za bicikle kod kojih se motor nalazi na  točku, a zahtevaju drugačiji dizajn motora, koji je obično teži. Pa čak i tada, produžićete vožnju za samo par kilometara. Uopšteno govoreći, loše strane imaju prevagu nad dobrim, zbog čega većina e-bicikala nema regenerativni sistem kočenja.




Celu ponudu Xplorer električnih bicikala možete videti klikom OVDE!