xplorerlife.rs koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.rs slažete se s korišćenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korišćenja web stranica xplorerlife.rs kliknite na gumb "Razumem".
Razumem

Osiguravanje električnih bicikala

25. maj 2018. 13.49.34 CEST

Evropska Komisija je donela novo pravilo - električni bicikli moraju biti osigurani.



Komisija je u Briselu donela odluku da svi električni bicikli u skladu s zakonom (250W, 25km/h) moraju biti osigurani od odgovornosti prema trećoj strani. U slućaju da korisnik električnog bicikla načini štetu trećoj strani (bilo osobi ili imovini), osiguranje isplaćuje odštetu. Ta odluka još nije stupila na snagu, još mora proći kroz Europski parlament.


Ako bi to pravilo stupilo na snagu, svi vozači neosiguranih električnih bicikala bi činili prekršaj. To bi sigurno uticalo na buduću prodaju i korišćenje samih električnih bicikala koji su praktično postali evropski trend.



Kriminalizacija vozača električnih bicikala

Udruženje Europski Biciklisti je izjavilo: “Predlog Komisije EU pojašnjava opseg direktive o tome koja su vozila u obvezi da nose osiguranje motornih vozila prema trećoj strani. Ovo pojašnjenje bilo je neophodno kako bi se izbegla zabuna o tome koja vozila i na kojim područjima (cesta, privatni posed itd.) ispunjavaju uslove za vozilo koje proizlazi iz ove Direktive. Nažalost, predlog EZ-a koji je objavljen danas uključuje i (lagane) bicikle s pomoćnom snagom prema ovoj direktivi. Zapravo, u objašnjenju uvoda predloga Evropska komisija tvrdi da bicikli sa asistencijom motora trebaju već da imaju osiguranje celokupnog osiguranja motornih vozila. Ovim se tekstom Evropska komisija nastoji kriminalizirati milione trenutnih korisnika električnih bicikala, nateravši ih da moraju imati osiguranje za motorna vozila .“



Opseg nove direktive:


1. Pod „vozilom“ se smatra bilo koje motorno vozilo namenjeno za putovanje na kopnu i upogonjeno je mehaničkom snagom


1a. „upotreba“ vozila označava svaku uptrebu motornog vozila, koja je u skladu s funkcijom tog vozila bez obzira na karakteristike i teren.



ECF želi da ospori Evropski parlament i članice da ponište ovu odluku od strane Komisije kako bi nastavili da kriminalizuju milione građana jer 20-40% korisnika bicikala u EU koristi električne bicikle.


Autor: Martin Matešić