xplorerlife.rs koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.rs slažete se s korišćenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korišćenja web stranica xplorerlife.rs kliknite na gumb "Razumem".
Razumem

Koliko ste zdravi? Da li se zdravo hranite? Da li redovno vežbate? Da li pijete najmanje osam čaša vode dnevno? Da li spavate svaki dan?

Dobro zdravlje nije samo zdrava ishrana i vežbanje - već i pozitivan stav, pozitivna slika o sebi i zdrav način života.

Pijte više vode. Većina nas ne pije dovoljno vode svaki dan. Voda je neophodna za normalno fuknionisanje našeg tela. Voda je potrebna za obavljanje telesnih funkcija, pročišćavanje organizma i nošenje hranljivih sastojaka i kiseonika kroz naše telo. Voda takođe pomaže u gubljenju kilograma. Konzumiranje vode pomaže vam da napunite stomak, čineći vas manje gladnima i sprečava prejedanje. Potrebno je popiti oko 8-10 čaša vode dnevno.

Naspavajte se. Kad se ne odmarate dobro, nedostatak nadoknađujete hranom. Obično je to hrana koja nije korisna. Takođe, nedostatak sna uzrokuje prerano starenje.

Birajte vežbe u kojima uživate. Kada uživate u sportu, prirodno želite njime i da se bavite. Suština vežbanja nije da se mučite i patite, suština je zabava i zdravlje u isto vreme.

Jedite voće. Voće ima mnoštvo vitamina i minerala. Što je više moguće, konzumirajte vitamine i minerale putem ishrane, a ne putem suplemenata. Napunite svoj tanjir hranljivim plodovima: bananom, papajom, kivijem, jagodama, borovnicama, kupinama, malinama, lubenicom, lubenicom, medom, breskvom, jabukom, grejpom, pomelom, mangom, narandžama.

Jedite povrće. Povrće je izvor mnogih hranljivih sastojaka i minerala poput folata, vitamina K, folata, vitamina A, mangana i kalijuma, a da ne spominjemo dijetalna vlakna koja su važna za dobro zdravlje creva. Svo povrće je važno i obogaćuje našu ishranu.

Smanjite prerađenu hranu. Prerađena hrana nije dobra, jer se većina hranjivih vrednosti gubi u proizvodnju ove hrane i dodati konzervansi štetni su za naše zdravlje. Mnogo prerađene hrane sadrži veliku količinu soli što dovodi do većeg krvnog pritiska i bolesti srca.

Jedite male obroke. Izaberite nekoliko malih obroka, jer to izjednačava vašu distribuciju energije. Takođe je bolje za vaš želudac jer se ne previše opterećuje od varenja velike količine hrane odjednom.

Ne pijte alkohol. Alkohol je diuretik, što znači da eliminiše vodu iz vašeg tela. Ako redovno pijete alkohol, vreme je da ga izbacite ili u najmanju ruku smanjite konzumiranje.

Volite sebe. Ljubav prema sebi je presudan deo zdravog života. Kada imate negativnu sliku o sebi, to se odražava na mentalnom i zdravstvenom polju.