xplorerlife.rs koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.rs slažete se s korišćenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korišćenja web stranica xplorerlife.rs kliknite na gumb "Razumem".
Razumem

Jedno od najčešćih pitanja koje dobijamo je kako izračunati domet električnog bicikla. U suštini, koliko daleko će moj e-bicikl otići pre nego što se baterija isprazni? Koji je domet mog e-bicikla? Koliko daleko mogu ići po jednom punjenju?


Postoji mnogo faktora koji utiču na domet električnog bicikla, uključujući tip bicikla koji vozite, kao i kapacitet baterije, teren i nivo napora pri pedaliranju koji ulažete kao vozač.


Istina je da većina e-bicikla dolazi sa Bafang motornim sistemom ili ekvivalentnim, jer su oni najveći proizvođač motora za e-bicikle na svetu i imaju izuzetnu reputaciju.


RAZBIJANJE MITA O BATERIJAMA ELEKTRIČNOG BICIKLA


Prvo, malo razbijanja mitova o baterijama za električne bicikle. Svaki proizvođač e-bicikala treba da obezbedi detaljne specifikacije za bateriju i svaku drugu komponentu na modelima koje stavlja na tržište. Mnogi će takođe dati procenjene opsege, ali retko navode kako su ove procene opsega izvedene.


Procenjeni rasponi koje obezbeđuju ebike brendovi nisu zasnovani na rigoroznom testiranju. Zatim, hajde da odbacimo još jednu očiglednu laž. Svi e-bicikli se mogu voziti kao konvencionalni bicikli, jednostavnim okretanjem pedala i korišćenjem standardnih brzina. Ako električno vozilo koje gledate nema pedale koje se mogu koristiti, to nije električni bicikl.


Ako vozite svoj e-bicikl sa isključenom elektronikom, nema gubitka napunjenosti baterije. A ako vozite svoj e-bike bez uključivanja elektronike, nema otpora ni otpora jer je motor ebike isključen. Nema otpora ili otpora zbog isključenog motora. Pored toga, e-bicikli imaju tendenciju da budu teži od standardnih bicikala zbog dodatne težine motora, baterije i kontrolera.


Ali postoje i lagani e-bicikli koji se sklapaju i veoma su prenosivi. Litijum-jonska baterija je rezervoar za gorivo za vaš e-bicikl, za razliku od baterija koje napajaju vaš mobilni telefon i laptop. U stara vremena pre nekoliko godina, neki stari brendovi e-bicikala koristili su zapečaćene olovne (SLA) baterije na svojim e-biciklima. Još uvek možete pronaći ove vrste baterija u automobilima i skuterima. Ali sa poboljšanjima u tehnologiji baterija, gušća i energetski efikasnija litijum-jonska baterija je usvojena kao standard za sve e-bicikle. Ove baterije će se razlikovati po svom hemijskom sastavu, kao i po radnom naponu i kapacitetu.


Poput litijumskih baterija koje napajaju vaše lične elektronske uređaje, ebike baterije neće trajati večno. Nakon oko 1000 ciklusa punjenja, primetićete da baterija ne drži punjenje. Prosečnom vozaču je potrebno oko 2-4 godine da napuni i isprazni bateriju e-bicikla 1000 puta. Ovi vremenski okviri mogu se značajno skratiti ako bateriju e-bicikla izložite ekstremnoj toploti ili hladnoći. Zato je najbolje da bateriju ne ostavljate u prtljažniku uzavrelog automobila ili u garaži koja bi tokom noći mogla da dostigne niske temperature.


Kada konačno budete morali da nabavite novu bateriju za svoj e-bicikl, ne plašite se. Baterije za zamenu ili zamenu obično su dostupne od originalnog proizvođača, ali čak i ako nisu, postoje renomirane treće strane za baterije koje mogu da obezbede zamenu visokog kvaliteta.


Proverite sjajne cene Xplorer e-bicikala klikom OVDE!





NEELEKTRIČNI FAKTORI KOJI UTIČU NA DOMET ELEKTRIČNOG BICIKLA


Postoje mnoge varijable koje utiču na domet e-bicikla, uključujući dizajn bicikla, težinu i stil vožnje, teren, vremenske prilike, površinsku vlagu, naduvavanje guma.


Električni bicikli, kao i konvencionalni bicikli, dolaze u mnogim oblicima. Imate planinske e-bicikle sa debelim gumama, male sklopive e-bicikle i opuštene e-bicikle u stilu krstarenja. Postoji nekoliko ključnih faktora u dizajnu bicikla koji utiču na domet. Prvo, težina bicikla je glavni faktor, ali i širina guma. Fat gume, na primer, imaju veću površinu u kontaktu sa podlogom i veću vuču (trenje) u poređenju sa drumskim biciklom sa užim gumama. Ovo dodaje otpor koji može brže iscrpiti rezerve energije. Drugo, važno je napomenuti da će loše podešen ili održavan električni bicikl imati manji domet od pravilno održavanog vozila. Nisko naduvavanje guma, loše usklađeni zupčanici i kočnice i veliki otpor vetra zbog nedostatka aerodinamičkog dizajna doprineće smanjenju dometa e-bicikla. kapacitet.


Težina putnika i tereta takođe će imati dramatičan uticaj na domet e-bicikla. Pod uslovom da su sve stvari jednake, vozač od 100 kg sa potpuno natovarenom prikolicom postavlja mnogo veće zahteve za bateriju nego tinejdžer od 57 kg sa torbom. Raspodela opterećenja na biciklu će takođe uticati na domet, posebno ako je bicikl neuravnotežen zbog velikog opterećenja postavljenog na zadnji nosač.


Vreme, teren, vetar i mokri putevi će smanjiti potencijalni domet e-bicikla. Slično tome, koliko je vaša vožnja brdovita i ako idete van puta po šljunčanim stazama će uticati na to koliko daleko možete ići sa jednim punjenjem.


ELEKTRIČNI FAKTORI KOJI UTIČU NA DOMET ELEKTRIČNOG BICIKLA


Svi električni bicikli imaju 3 osnovne komponente koje ih razlikuju od konvencionalnih bicikala. To su motor, regulator i baterija. Svaka od ovih električnih komponenti igra ključnu ulogu u performansama električnog bicikla, a ako bilo koja od njih ne radi ispravno, to može negativno uticati na performanse vašeg e-bicikla. Ako se borite sa konceptom elektrona koji prolaze kroz žice za napajanje motora, niste sami.


Hajde prvo da vidimo šta je vat. Vat (V) je jedinica snage, a snaga je brzina kojom se energija proizvodi ili troši. Zamislite vat kao meru električnog protoka. Da li je električnom uređaju potreban visok ili nizak protok da bi radio?


Na primer, sijalica od 100 V troši energiju brže od sijalice od 60 V; to znači da je sijalici od 100 vati potrebno više "protoka" da bi radila. Isto tako, brzina kojom vaš solarni energetski sistem „uliva“ energiju u vaš dom meri se u vatima. Vat-čas (Vh) je jedinica energije koja je ekvivalentna jednom vatu (1V) snage koja se koristi za jedan sat (1h) vremena. Vat-sat je način merenja količine urađenog ili proizvedenog posla.


Aparati za domaćinstvo i drugi električni uređaji obavljaju „rad” koji zahteva energiju u vidu električne energije. Baterija za e-bicikl se meri naponom (V) i amper-satima (Ah). Da bismo izračunali Vh baterije za ebike, jednostavno pomnožimo njen V i Ah da bismo dobili Vh. Baterija od 36 V i 10,4 Ah imaće kapacitet od 417,6 Vh (36 x 10,4 = 374,4), kao na Eunorau UHVO All-Terrain Ebike-u Baterija od 48 V i 21 Ah imaće kapacitet od 1008 Vh ( 48 x 21 = 1,008), kao na Bakco Mule.