Tokom 1890-ih su, među američkim patentima, počeli da se javljaju električni bicikli.
Krajem 1895. Ogden Bolton Jr. je dobio patent za bicikl na baterijski pogon sa 6-polnim osovinskim (hub) motorom namontiranim na zadnji točak (zvuči gotovo identično kao današnji e-bicikli). Motor je imao direktan pogon i 10-Voltnu bateriju koja je mogla dati do 100 Ampera (1000W za prvi e-bike!).
1987. H. W. Libbey je izumeo električni bicikl sa pogonom na dva motora smeštena kod prednjeg pogonskog zupčanika. Taj dizajn je preuzeo Giant 1990-ih.
1898. i 1899. Patentirani su i e-bicikli sa pogonom putem remenice i s tzv. Tarnim pogonom (motor je u direktnom kontaktu s gumom i pokreće točak pomoću trenja).
Tokom 1990-ih su počeli da se proizvode senzori i kontroleri snage. Tada su jeftiniji električni bicikli koristili teške olovne baterije, a oni skuplji NiCd (npr. punjive AA baterije). Godine 2001. su počele da se koriste do sada najefikasnije i najlakše litij-ioske baterije, koje se I danas koriste na preko 95% električnih bicikala).
1990. Michael Kutter je proizveo prve električne bicikle s pedal-assist pogonom (umesto ručice gasa bicikl pomoću senzora detektuje kada vozač pedalira, zatim motor asistira). Nažalost, njegovi bicikli nisu zaživeli. Taj dizajn je 1993. Preuzela Yamaha.
Razvojem tehnologije i rastom cena goriva, električni bicikli su vrlo brzo stekli popularnost. Danas se širom sveta koristi preko 200.000.000 električnih bicikala, a taj broj brzo raste.
Autor: Martin Matešić